Snack ~ Sarah

Inlägget handlar om mobbning, skitsnack, misshandel, problem osv.

Vissa förstår nog inte hur mycket man sårar folk här i världen. Man blir slagen, mobbas och tänk att gå med samma skit varje dag, veta att man ska få en till käftsmäll direkt man kommer till skolan. Att man vet att man får gå själv, sitta själv, umgås själv varenda dag. Det är en dag som bara börjar om på nytt. Det är så jäkla orättvist i världen tycker jag, folk som knarkar tex BARA för att dom mår skitdåligt. Folk kan liksom ta självmord (inte ofta vad jag vet att det händer med såklart händer det någon gång) men ändå. Dom som mobbad borde väl känna den stora skulden om dom har gjort så att en person mått så dåligt att den dog på egen vilja. Det är sjukt? Det är inte rätt att göra så. Idag är det mobbning, skitsnack och problem. Skitsnack, ja. Får man reda på att man har snackat skit om en så mår man ju skit dåligt. Jag gör det i alla fall när jag får reda på vad alla säger om mig. Fast nu när man blir äldre orkar jag knappt bry mig längre.. Dom som snackar problem om en ska ju helt enkelt inte vara med den personen eller bara erkänna att man har snackat skit om personen? Den som snackar det säger ju bara mer om den än om personen som blir utsatt för det. Såna
som blir misshandlade, det kan vara av föräldrar, pojk/flickvännen eller någon annan. Seriöst.. Ibland är det ju sjukt att läsa varje dag på AFTONBLADET att 2 dödats, 1 misshandlad, 7 skjutna... Asså det är kanske inte ofta nu för tiden men ÄNDÅ. Man borde tänka lite över det man gör. ALLA mår dåligt någon gång, ALLA har gråtit någon gång. Men vissa vet helt enkelt inte vad man går igenom. Tänk lite ni som läser detta, tänk hur ni själva mår eller har mått och att dom personerna kanske känner smärtan nu.

Tack för mig.
~ Sarah


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0